niedziela, 15 kwietnia 2012

A może tak ?

Pracować zdalnie, czyli jak?

Autorem artykułu jest Tomasz Galicki


Termin „praca zdalna”, inaczej telepraca, odnosi się do formy pracy poza siedzibą przedsiębiorstwa czy firmy, której świadczy się usługi.

Kontakt z pracodawcą czy innymi pracownikami odbywa się za pomocą urządzeń takich jak telefon, telefaks czy najbardziej popularny – internet z włączeniem przede wszystkim poczty elektronicznej i wszelkich komunikatorów.

Dzięki zdalnemu dostępowi do zasobów sieci wewnętrznej firmy możliwe są nie tylko indywidualne działania, ale także praca w zespołowa nad jednym projektem. Wszystko indywidualnie uzależnione od specyfiki pracy.

Głównym celem pracy zdalnej jest redukcja kosztów (nie płacimy za dojazdy czy wynajęcie powierzchni biurowej) oraz poprawa produktywności, a jedynym wymogiem jest tu dostęp do sprawnie działającej sieci.

Korzyści dla pracowników, wykonujących prace zdalnie, to łatwiejsze pogodzenie pracy z obowiązkami rodzinnymi (tu szczególnie matki wychowujące samotnie dzieci), oszczędność czasu i pieniędzy przeznaczonych na dojazdy do i z pracy, a także mniejszy stres, o ile u pracownika bezpośrednie kontakty z szefem czy współpracownikami powodują psychiczny dyskomfort.

Najczęściej prace zdalnie wykonują osoby będące w zawodach takich jak: administrator sieci, tłumacz, księgowy, dziennikarz, przedstawiciel handlowy, pracownik naukowy.

Praca zdalna to rozwiązanie bardzo przyszłościowe. Ściśle powiązana jest z nim coraz bardziej popularna usługa wirtualnych biur. Polega ona na zlecaniu przez firmy pewnego zakresu najbardziej typowych obowiązków komuś innemu.

Usługa ta odnosi się bezpośrednio do outsourcingu, czyli obsługi prac biurowych bez konieczności bycia w siedzibie firmy (praca zdalna). Ponadto, my jako firma, nie musimy nawet posiadać fizycznego lokum dla naszej działalności. Jedną z zalet korzystania z wirtualnego biura, jest nabycie dla firmy atrakcyjnego adresu w centrum dużego miasta, a także indywidualnych numerów telefonu, faksu, obsługiwaną skrzynkę mailową. Dodatkowo zdecydowanie zmniejszamy koszty, jakie wliczyć musielibyśmy w wydatki firmy w momencie wynajmowania powierzchni użytkowej i zatrudnienia pracowników. Zaletą jest tu również fakt, że takimi sprawami jak księgowość, wszelka dokumentacja, umawiania spotkań, odbieranie telefonów, e-maili, korespondencja internetowa, komunikacja z klientami, tym wszystkim zajmować się będą za nas lub w naszym imieniu wykwalifikowani specjaliści.

Co więcej, ie musimy być specjalistami w kwestiach informatycznych, księgowych czy prawnych. Takimi sprawami jak nawet rejestrowanie naszej działalności w KRS, US, ZUS i innych, zajmie się za nas nasza „wirtualna” sekretarka czy księgowa.

Praca zdalna to nie tylko rozwiązanie dla nas, jako pracowników, ale także rozwiązanie dla nas – firm, które zdalnie mogą pracę zlecać.

---

T.G.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz